Week 2/7 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van NielsenJelteinZuidAfrika - WaarBenJij.nu Week 2/7 - Reisverslag uit Knysna, Zuid-Afrika van NielsenJelteinZuidAfrika - WaarBenJij.nu

Week 2/7

Door: Jelte

16 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Knysna

Lief dagboek. Ook de tweede week is alweer voorbij. De week stond vooral in het teken van veel reizen met onze Hyundai i10 en veel korte verblijven van 1 of 2 nachten. De eerste bestemming was Kaap de goede hoop. Een 'verplicht' nummertje als je in de buurt van Kaapstad bent. Het is het meest zuidelijke puntje van het schiereiland maar is vooral bijzonder omdat de Indische en de Atlantische oceaan elkaar daar ontmoeten. De eerste overnachting was in Simon's Town, wat bekend staat om Boulders beach waar je een kolonie zwartvoetpinguïns van zeer dichtbij kunt bekijken. Maar het meest indrukwekkende was de autoroute Chapman's Peak. Ooit uitgeroepen tot de mooiste weg van de wereld. Een schitterende slinger weg van 15 km lang met aan de ene kant de woeste golven op de rots kust en aan de andere kant de uitlopers van de Tafelberg. Hierna reden we door naar Muizenberg. Een buitenwijk van Kaapstad met een mooi strand wat zeer populair is onder surfers. Ik had nog nooit eerder gesurft, maar onder de bezielende leiding van Niels werd ik erg enthousiast over deze sport. Er zullen nog wel aardig wat oefen uurtjes moeten volgen voordat ik kan blijven staan. Dat is dus een mooi doel om naar toe te werken deze reis. Vanuit Muizenberg reden we naar Stellenbosch. Een studentenstad waar je goed kunt stappen. Maar ook een regio die bekend staat vanwege de vele wijnboerderijen. Hoewel ik zeker geen wijn liefhebber ben, konden we niet om een wijntour per fiets heen. Ik vond de chocolade lekkerder dan de wijn. Het zonnetje was wel erg aangenaam die dag. De volgende stop was Hermanus. Daar kun je in het juiste seizoen walvissen spotten. Wij zaten niet in de goede periode daarvoor. Snel weer verder was het plan. Helaas gooide een pasta pesto met kip roet in het eten voor Niels, met een voedselvergiftiging als gevolg. Na bijna twee dagen overgeven durfde Niels het weer aan om in de auto te zitten. Maar goed ook want er stond een road trip van bijna 6 uren gepland over de zogenaamde route 62. Een fantastische route met alleen maar mooie uitzichten op het berglandschap. Als bestuurder een genot om hier doorheen te mogen rijden. Een betere natuurlijke snelheidsbegrenzer bestaat er niet. Hier wil je gewoon niet snel doorheen rijden. Niels en ik waren het trouwens snel eens over de rolverdeling in de auto gedurende onze vakantie. Ik de driver, Niels de navigator. De bestemming Oudtshoorn (70 km vanaf de kust) was dan weer weinig bijzonders. Dus na één nacht snel de backpack weer in de kofferbak en op naar het kustplaatsje Wildernis. Vanuit het hoger gelegen hostel hadden we daar prachtig uitzicht over de zee. Na de vele auto uurtjes in de dagen daarvoor was het wel weer tijd om de benen te strekken. Een romantische strandwandeling met z'n tweeën en de dag daarna een wandeling over een, vervallen en een niet meer in werking zijnde, spoor rails naar Victoria Bay deden ons erg goed. Op het moment van schrijven zitten we in het allerbeste hostel tot nu toe. Dat is met name vanwege de ligging, direct aan het strand hier in Sedgefield. Vandaag hadden we een heerlijk strand dagje, die we wel verdiend hadden na een avondje flink zuipen met drie Deutsche mädchen in de naastgelegen bar. De volgende stop is nabij het Tsitsikamma Park waar we weer aantal (extreme) activiteiten op het programma hebben staan. Daarover later meer.

• 16 Mei 2018 - 20:51

Denise:

Klinkt weer goed! Beeld bij het verhaal icm de foto’s. Leuk dat jullie dit bijhouden!
    Geniet graag een beetje mee!

Ik zeg... tot volgende week

• 17 Mei 2018 - 11:12

Opa En Oma:

Fantastische verslagen hoor, genieten mee