Week 3/7 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van NielsenJelteinZuidAfrika - WaarBenJij.nu Week 3/7 - Reisverslag uit Stormsrivier, Zuid-Afrika van NielsenJelteinZuidAfrika - WaarBenJij.nu

Week 3/7

Door: Jelte

23 Mei 2018 | Zuid-Afrika, Stormsrivier

Lief dagboek. Na 2 rustige dagen in Sedgefield was het tijd voor wat meer actie in het Tsitsikamma Park. Dit park is eigenlijk een groot uitgestrekt natuurgebied waar genoeg te beleven valt. Vanuit Sedgefield was het een uurtje rijden naar ons volgende hostel. Maar voordat we daar heen gingen maakten we eerst een stop bij de Bloukrans Bridge. Dit is namelijk niet zomaar een brug, maar dit is de allerhoogste bungeejump brug ter wereld met een hoogte van 216 meter. Ik heb mijn hele leven al een keer willen bungeejumpen. Dan kun je het beter maar gelijk goed doen en de hoogste ter wereld pakken. Onderweg in de auto er naar toe werd ik steeds stiller. Ondanks dat het een droom van me was vond ik het toch wel een beetje spannend. Helemaal toen ik van een afstandje kon zien hoe hoog het werkelijk was. Maar ik heb geen moment getwijfeld. Niels was gelijk al heel resoluut, die wilde voor geen goud. Ik kan er hier wel een heel verhaal over vertellen maar het filmpje zegt alles. Wat een fantastische ervaring. Het moment dat je springt en de 7 seconden durende 1e vrije val is met geen pen te beschrijven. In de uren daarna gierde de adrenaline nog door mijn lichaam. Het liefste wilde ik gelijk nog een keer. Nadat ik was uit gestuiterd en geraasd reden we naar ons hostel waar we zouden overnachten. We zouden er eigenlijk maar één nacht blijven, maar waren er snel over uit dat we er nog een nacht aan vast zouden plakken. Rocky Road Backpackers was eigenlijk meer camping dan hostel. Een prachtig terrein met meerdere safari tenten waar je in kon slapen. De eerste avond werd er lekker voor ons gekookt door de Nederlandse kokkin. De avond erna hadden we onze eerste braai (bbq). Speciaal voor ons hadden ze de hottub opgestookt waar we na het braaien lekker in konden genieten. Tussendoor hebben we nog een hele mooie 4 uur durende hike gemaakt van 19 km lang op de Robberg in Plettenberg Bay. Normaal gesproken kun je tijdens deze hike vanaf de berg the great white shark zien jagen achter de robben aan in de lager gelegen oceaan. Helaas hadden wij dat geluk niet. Na Rocky Road reden we door naar het nabij gelegen Stormsriver, nog steeds in het Tsitsikamma Park. Daar zijn we wezen kajakken op de Storms River. Een mooie peddeltocht door twee grote kliffen. Vanaf zo'n klif kon je vanaf een hoogte van ongeveer 6 meter in het water springen. Een peuleschil vergeleken met de bungeejump natuurlijk, maar de landing in het water maakt het extra leuk. Na wederom een overnachting in een tent sloten we ons verblijf in het Tsitsikamma Park af met een kabelbaan tocht over diverse watervallen. Ook een ontzettend leuke ervaring met mooie uitzichten. Van daaruit reden we een uurtje verder naar Jeffrey's Bay. In de weken dat Niels al in Zuid-Afrika was zonder mij, had hij hier al een week gezeten en hij was er dolenthousiast over. Jeffrey's Bay is één van de beste surf walhalla's ter wereld. Met goede surfspots voor zowel de beginner als de professionals. Omdat we enigzins vermoeid waren geraakt van het vele reizen en telkens na 1 of 2 overnachtingen weer door te moeten, besloten we om hier 5 nachten te blijven. Zo hadden we genoeg tijd om lekker uit te rusten op het strand en lekker te gaan surfen. Op het moment van schrijven hebben we er al 2 nachten op zitten in het Island Vibes Backpackers hostel. Dit is de allerbeste overnachting locatie tot nu toe. Bijna direct op het strand gelegen met een prachtig uitzicht over de zee vanaf ons balkon. We vermaken ons hier nog wel de komende dagen. Komend weekend staat de eerste safari gepland, één van de redenen waarom we naar Zuid-Afrika zijn afgereisd. To be continued.